Keresés ebben a blogban

2014. március 5., szerda

Pelenkakiütés

Azt hittem sosem fogok már találkozni ezzel a dologgal, de úgy látszik ami késik nem múlik sajnos. Ez leginkább újszülött korban szokott jelentkezni, a neten is azt írják, hogy max 12 hónapos korig szokott előfordulni...na ebbe még éppen hogy belefértünk. 
Kb egy hete vettem észre, hogy Isti popsiján 1-2 pötty van, illetve rá pár napra már eléggé piros volt az egész. Kentem sudokrémmel, mert sok helyen hallani, hogy ilyenkor az a biztos, az elmulasztja gyorsan, de nem akart elmúlni, sőt igazából egyre rosszabb lett. Véletlenül várakozás közben valahol kezembe került egy Baba magazin. Időtöltésként elkezdtem olvasgatni, és mázlimra pont a pelenkadermatitiszről volt benne egy cikk. A lényeg, vagyis ami számunkra a lényeg, hogy a törlőkendő volt a hibás!!! Erre nem is gondoltam! Történt ugyanis, hogy mi eddig csak Pampers Premium Care, vagy Müller saját márkás kendőket használtunk, semmi gondunk nem is volt soha, de nemrég kaptunk ajándékba egy csomag DM-es Babylove törlőkendőt és pelust. A pelust csak nagy ritkán adtam még Istire, viszont a törlőkendőt elkezdtem használni a mindennapokban. El is felejtettem, hogy ebben változtattam, és ez lehet a hibás, de a cikk eszembe juttatta, ugyanis kifejezettem kiemelték, hogy pelenkakiütéskor el kell hagyni a törlőkendőt, vagy változtatni, ez alapvetően fontos. Azóta visszaálltam premium care-re, és láss csodát már 1 nap alatt szinte teljesen eltűnt a kipirosodás. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a DM-es rossz lenne, egyszerűen csak nekünk nem vált be. Viszont jó tudni, hogy pelenkakiütéskor nem elég a pelenkára, popsikrémre, vagy arra gondolni, hogy többet szellőzzön ez a testrész, hanem a törlőkendőt is észben kell tartani, sőt!

Egy kis plusz: ma felhívtam Fülöp professzort. Nem is tudom miért, talán mert egy barátnőmmel pont a témáról beszélgettünk....a lényeg, hogy megkérdeztem, hogy intézhető-e az OGYI engedély a HABAB Bizottsági döntés előtt. A válasz nem, meg kell várni mindenképp, mert a döntés másolatát is csatolni kell az OGYI engedély kérelemhez is, nem csak az OEP-hez. Ami jó hír, hogy nála is rákérdeztem, hogy nem tudja-e milyen döntést hoztak, és azt mondta, hogy de igen, ő úgy emlékszik, hogy támogatták az esetemben az IVIG-et, méghozzá 3 darabot. Ez szuper, remélem így is van. Beszéltem vele pár szóban arról is, hogy most, hogy van engedélyem SMOFlipidre is mi a menet, de mondta, hogy örüljek, az ott lesz talonban, de ne legyen rá szükség, legyek rögtön terhes az IVIGgel. Majd személyesen kezdem el azt hiszem neki magyarázni, hogy én azt szeretném, hogy a fagyasztott transzfer előtt adjon be nekem egy lipidet, és ha ne adj Isten nem sikerülne, akkor majd a rendes long protokoll-os lombik előtt egy IVIGet.  Mindenesetre kellemes meglepetés volt ez a telefon, minden szavát értettem, nem rázott le pillanatok alatt, sőt emlékezett a nevemre a bizottsági ülésről is, ami nem semmi valljuk be :). Most akkor várakozó álláspontra teszem magam ezzel kapcsolatban, és bízom benne, hogy ahogy Galamb Ádám doktor ígérte jövő hét folyamán kézhez kapom a bizottsági döntést, és akkor intéződhetnek a dolgok tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése