Keresés ebben a blogban

2013. június 5., szerda

Szoptatás

Mostanában már mindig félek,ha jön a szopi,mert annak bukás a vége. Egy kivétel van,éjjel,vagyis reggel, amikor nyugodtan,még csukodt szemmel szopizik,majd ha elég abbahagyja és nyújtózik egyet és már alszik is. A többi alkalomnál amikor napközben szopizik,hallom is hogy hatalmasakat kortyol,tehát nagyon mohón eszik - itt mindig az a vége,hogy büfinèl min. 1 de van hogy 2 textilpelus telemegy, Gastrtuss ide vagy oda. Szerintem a fő ok az lehet,hogy erősen szív,és a tejcsim meg nagyon spriccel,így nagyon gyorsan eszik. Azért gondolom ezt,mert ugyan van kis bukás akkor is ha lefejt tejet eszik, de a cumisüvegnél lassaban végez,egyenletesebben eszik és kevesebbet bukik. Sajnos mostanában már többször az volt, hogy olyan sokat bukott cicis evés után, hogy hamar éhes lett,és még akkor nem volt elég tej, így tápszert kapott! Persze ez nem tragédia, nem is ez a lényeg - de olyan jó lenne ha elmúlna. Tudom, majd ha felül, akkor elmulik majd...de az még sok hónap! És a dokinéni meg azt mondta,hogy ha nem segít a gastrotuss,akkor valami gyógyszert akar adni! Én azt nem akarom! De akkor mit csináljak? Fejjem a tejet és többnyire úgy etessem? Ez azért elég időrabló, de persze kivitelezhető, ha ez kell, és lehet hogy legalább a 11 és a 2-3 körüli szopinál lehetne így - akkor van a legtöbb bukás. Ilyenkor ugyanis nem elég hogy gyorsan eszik, mohón kortyol, de még nézelődik is eközben, szóval elég rossz kombináció.....
Lehet hogy most teszek egy ilyen próbát, meglátjuk mi lesz!

Alvás: most balcsin megint fél5kor kelt enni, pedig Pesten 8-ig megy az alvás! Mostmár sötét is van, vettünk ikeás rolókat, szóval nem tudom mi az oka?!?! Még egy dolog lehet: f5kor csak kicsit nyökögött,de itt balcsin papírfalak vannak, bőven meghallom és ébredek - otthon ezt az angelcare még nem jelzi!

8 megjegyzés:

  1. Szia, ne haragudj, hogy így "zugolvasódként" zavarlak :) Nagyon szeretem olvasni az írásaidat, minden nap benézek, hogy került-e fel új bejegyzés :)

    Az én kisebbik fiam 5 hetes, nálunk is felmerült a bukás problémája, nagyon gyorsan eszik ő is, mohó, és sokat is eszik(5 kiló:)).

    Sokat gondolkodtam, mit csináljak, sok a tejcsim, de nem akartam cumisüvegből adni neki, és ezek a Gastrotuss meg Nutri bigyók sem voltak túl szimpatikusak, aztán eszembe jutott pár napja, hogy a nagyfiamnál(10 éves most), anno úgy evett, hogy szopi előtt is fejtem kicsit, mert annyi tejem volt, h be sem bírta kapni a bimbómat, és sosem bukott...kipróbáltam a kicsinél is, és bejött...Kicsit lefejek szopi előtt, ha nem éhes annyira, hogy sírjon, hanem csak "nyüszög", vagy amikor evett, nemcsak azt fejem ki, amelyikből evett utána, hanem lefejek a másikból is egy kicsit, és úgy kapja meg a következő evésnél. Esetleg Nektek is segíthet, hátha :)

    Sok sikert, és jó egészséget a továbbiakban!

    Betti

    VálaszTörlés
  2. Én. pl. Lottit nem vettem ki a kiságyból, ha csak nyüszögött... volt olyan is, hogy egy órát nyüszögött, mozgolódott, aztán ezt egy idő után elhagyta... 6 hetes kora óta este 9-től reggel 7.30-ig alszik, többnyire néma csendben. Szerintem ne ugorj első szóra. :-)

    Szerintem próbáld meg nem túlaggódni, és hidd el, hogy nem olyan sok hónap, hogy felüljön, pikk-pakk elrepül. :-)

    Egyébként nagyon bonyolult hosszú távon a fejés. Én a nagyobbikkal kezdettől fogva ezt csináltam, mert ő nem is volt hajlandó szopizni... 8 és fél hónapos koráig volt anyatejes, tápszer pótlás nélkül. De ez azt jelentette, hogy napi 5x minimum fejnem kellett, hogy meglegyen a kívánt mennyiség. És ez hagyján, de mindenhova csak úgy tudsz menni, hogy van egy mobil hűtő az autódban a lefejt tejnek, aztán viheted a cumisüveget, mellszívót, és kvázi csak olyan helyre mehetsz, ahol van áram a mellszívónak és az ételmelegítőnek, és hűtő a lefejt tejnek... szerintem ez rohadt bonyolult hosszú távon. Ráadásul dupla annyi idő, mintha szopizna, mert egyszer fejsz, aztán etetsz, ahelyett, hogy csak szoptatnád egyszer aztán kész. És akkor beüzemelheted még a sterilizálót is bónuszként. :-) Mindegy, te tudod, én csak leírtam a saját tapasztalataimat, nagyon nagyon nehéz időszak volt nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még annyit akartam, hogy Lotti nálunk is sokat bukik (ma 3 hónapos), de amíg hízik rendesen, addig nincs gond. Azt sem mondanám, hogy olyan baromira hízik, de a heti 14-15 dkg megvan... én most már úgy állok ehhez az egészhez, hogy amikor bukik, feltörlöm a padlót, aztán megy tovább a nap. Nem foglalkozok vele, mert csak tönkretenném magam. Próbáld meg te is ezt! Gondolom, hízik rendesen, nem? Akkor meg no para! :-) Pár hónap és másznak, ülnek, felállnak, és ez a sok-sok aggódás a múlté. ;-)

      Törlés
  3. Szia,
    az sem mindegy, hogy milyen testhelyzetben szoptatsz, pl ha fekve és egy szintben vagytok, vagy pláne ha úgy teszed magadra, hogy a baba feljebb legyen, mint a melled, akkor nem ömlik annyira a szájába a tej.
    Meg szerintem kérdezz meg egy LLL-es tanácsadót, ők általában nagyon jól értenek szoptatással kapcsolatos gondokhoz, és emailezni is lehet, nem kell személyes találkozó velük.

    VálaszTörlés
  4. ja, bocs, a linket lehagytam
    http://www.lll.hu/tanacsado

    VálaszTörlés
  5. Na, meg is kerestem neked, mert rémlett, hogy az lll oldalán vannak tippek bukás ellen, ebben a cikkben, a vége felé. (Bocs, ha már mindet hallottad vagy alkalmazod.)
    http://www.lll.hu/bukas_es_reflux_szoptatott_babaknal

    VálaszTörlés
  6. Nagyon köszi a tippeket, most mindent kipróbálok!
    Isolde, ez az lll-es cikk nagyon hasznos volt, köszi :)

    VálaszTörlés