Keresés ebben a blogban

2013. január 31., csütörtök

34. hét :))))))))))))))))))))))))))))))

Hihetetlen, hogy 6 hét van hátra! Moistanában nagyon rohant az idő, persze ez nem csoda, mivel a lakás rendbe tételével azért repültek a napok. Tegnap végre kész lett minden, minden csodaszépen kitakarítva, ablakok megmosva, függönyök is kimosva, szóval végre nagyon jó érzés újra itthon lenni!

Ezen a héten ezeket olvastam:
"Kisbabádnak már a tüdeje is érett az önálló légzésre, de még koraszülöttnek tekintenék, ha most megszületne. A hátralevő hetekben még legalább egy kilót fog gyarapodni, és most tölti fel vasraktárait is! Az immunrendszere sokat fejlődött, képes legyűrni kisebb fertőzéseket. Ebben segítik a tőled kapott, lepényen át érkező immunanyagok. Ha kibújik, és elvágják a köldökzsinórt, az anyatej lesz a legfőbb támasza a betegségek elleni védekezésben. A baba immunrendszere kétéves korára kész az önálló védekezésre."

Tegnap voltam egy barátnőmnél, és annyira sok szép cuccot kaptunk Tőle kölcsönbe: egy doboznyi ruhácskát, sterilizálót, bundazsákot, babakocsi napernyőt, mérleget.....szóval alig fért a kocsimba:). Nagyon aranyos, hogy mindet oda adott. Ma pedig jön egy másik barátnőm, pontosabban a keresztfiunk anyukája, és ő is hoz nekünk sok kölcsön cuccot - szóval azt hiszem nem panaszkodhatok, nagyon jól el vagyunk látva, ruhát tutira nem veszek sokat, csak maikre már eddig lecsaptam, mert nem tudtam ellenállni :).
Amiket még vennünk kell: textilpelus, és rendes pelus, meg valami szoptatós melltartó és hálóing nekem.

Hétfőn voltunk Zekénél. Most voltunk utoljára a szülés előtt a magánrendelőjében, mostantól minden héten majd ctg-re megyünk és utána a kórházban ő megnéz a leletet, illetve csinál ultrahangot, kiírja a vérvételeket. Jövő héten hívom is a szülésznőt. Átbeszéltünk a dolgokat nagyobb körvonalakban - azt mondta részleteket majd később, úgyis minden héten talizunk, és majd ha látja hogy állnak a dolgok, minidg mondja mi lesz. A lényeg, hogy ő nagyon túlhordás ellenes, és azt mondta, hogy ha nem indul be a szülés időre, akkor ő nem fog várni, és beindítja. Ennek egyfelől örülök, másfelől kicsit megijesztett. Különösen azért ijesztett meg, mert van egy IVF világkonferencia és Zeke doki arra elutazik valószínűleg 13 vagy 14-én márciusban. Ez azt jelenti, hogy be fogja indítani a szülést 12-én, ha addig nem akarna beindulni magától. Mióta ezt tudom mondogatom a kicsi fiamnak a pocimban, hogy úgy készüljön, hogy március 7-10 között bújjon elő szépen. A megindítással kapcsolatoan prosztagladin zselét említett a doki, ez humánusabb mint az oxytocin, és ez van a spermiumban is, mint megtudtam. Szóval azt hiszem a 38. hét után beindítjuk a szülésbeindító szexet - hátha elég lesz a spermiumban lévő prosztagladin is. Eddig valahogy távolinak gondoltam a szülést, de persze félni nem féltem tőle soha, hiszen tudom hogy erre várok évek óta, és hogy mekkora boldogságot hoz majd az a pár órás küzdés - de most hogy konkretizálódik, vagy hogy Zeke doki megjelölte ezt a határidőt azért kicsit sokkolódtam :)))).

Ma elkezdem a ruhácskák mosását. Olyan jó lesz mindent elpakolgatni lassan, és elrendezni! Az ágyikó nem jött még meg, azt várjuk eléggé, mondjuk 4 hetet mondtak,szóval még van kis idejük - remélem tartják a határidőt!

Barátnőkkel voltunk színházba a héten, és dumálgattunk, és kérdezgették, hogy mit gondolok miben változtatott meg minket az, hogy ennyit vártunk a kisbabócánkra. Jó kérdés ez, és biztos rengeteg mindenben mások lettünk emiatt, az biztos hogy hatalmas türelmet és kitartást tanultunk. Emelett szerintem az, hogy ilyen jól átvészeltünk ezt a küzdelemmel teli pár évet nagyon megerősítette a kapcsolatunkat. Arról nem is beszélve, hogy a sok orvoshoz járkálásnak köszönhetem, hogy rengeteg kedves emberrel hozott össze az élet, akiket most barátnőimnek tekintek. Persze nyilván van sok negatívum is, hiszen csak sok volt a csalódás és szomorúság......de igyekszem erre nem rosszként emlékezni, persze még mindig nagyon élénken él bennem minden - nem hiszem hogy véletlen, hogy sokszor azt álmodom éjjelente a mai napig, hogy nem sikerült a lombikunk megint....de majd ha kezemben tarthatom Istikét, jaj de jó lesz, annyira várom azt az érzést!

Annyira szép tavaszi idő van ma! Istike is egy ilyen szépséges tavaszi napon  születik majd meg márciusban, valahogy annyira ezt érzem. Biztos tudjátok, hogy van az az érzés, legalábbis nekem nagyon, amit a tavsz így előhoz az emberből....ez most idén teljesen más, és szerintem ezentúl is mindig más lesz :)))) - az az évszak, mostmár egy teljesen új életszakasz kezdetét fogja nekünk jelenteni.

3 megjegyzés:

  1. Szia Eszter,

    régen írtam már, de néha benézek és nagyon jó látni a növekvő pocakodat.
    Becsüljétek meg a kapcsolatotokat, ami ennyi kihívással meg tudott küzdeni. Bár ez nyilván a kettőtök érdeme.

    Legjobbakat,
    Nóra

    VálaszTörlés
  2. Olyan furcsa, a leírásod alapján előjöttek bennem azok az érzések, amik tavaly ilyenkor ültek rajtam. Panka is márciusi baba, és egy csodaszép tavaszi reggelen született meg, azóta én is másként tekintek az amúgy is imádott márciusra. Még jobban imádom.:))

    Mondogasd a kicsinek, hogy mikor bújjon elő, hallgatni fog rád, meglásd.:) Szerintem már ő is nagyon várja, hogy láthasson téged!

    (És most nagyon irigykedem, és azt az izgalmat akarom újra érezni, amit te is most! :) )

    VálaszTörlés