Keresés ebben a blogban

2012. október 12., péntek

Clexane: ahány doki, annyi vélemény

Ahány orvosnál voltam a héten annyi féle infót hallottam arra vonatkozóan, hogy kellene e nekem használni a clexane-t vagy sem. Kezdjük Zeke dokival, aki nagyon szeretné ezt abbahagyni, először lecsökkenteni, majd a szülés előtt bőven teljesen abbahagyni, mert szerinte aki ezt használ, az bizony nagyon vérzik szülésnél, pláne császárnál, vagy gátmetszsénél. Bíztató. Ehhez képest szerdán Kiss Emese doktornő, aki egyébként tündér aranyos volt, és nagyon örült nekünk, és minden eredményem rendben is van nála, jól rámijesztett, hogy nehogy abbahagyjam a clexanet, mert kell az, mivel MTHFR homozigóta vagyok, és ezen kívül is lehetnek bármilyen olyan rejtett immun dologk, amiket ugyan nem vizsgálnak, de amiken segít a clexane, és ha azt elhagyom, akkor ne adj isten korai magzati elhalást okoznak, vagy hasonló ijesztően rossz dolgokat. Az ő véleménye szerint nemhogy elhagyni kellnee a clexanet, hanem emelni 0,6-ra a jelenlegi 0,4-es adagomat. Na király, mindenki mást mond, de gonoltam majd a hematológián talán kapom vlami kézzel fogható választ: itt Róna-Tas dokornő a leleteimet elemzve közölte, hogy hematológiai szempontból nincs szükségem a vérhigítóra, nincs trombózis hajlamom, vagyis minimálban van, de az a terhesség miatt is lehet. Szóval szerinte nem kell clexane egyáltalán, DE persze lehet más olyan akár immunológia, vagy nőgyógyászati ok, amiket ő nem tud, és amik miatt más dokik szerint mégiscsak kell. Szóval nem lettem okosabb.............. végülis beszélgetve vele azt találtuk ki, hogy a 30. hétig talán szúrom magam, utána már nem lehet baj, reméljük, és akkor a szülés előtt bőven abbahagyom, ott sem lesz vérzés.....jaj nem tudom mi a helyes döntés - persze én sem szeretem magam szúrkáltatni a férjemmel minden reggel, de hát ha ez kell, akor felőlem szúrkáljon csak nyugodtan - a lényeg, hogy a Kicsikénk jól legyen!Nem tudom kit lehetne még erről megkérdezni, de egyenlőre szúrok tovább. Decemberben úgyis megyek megint Kiss Emeséhez, akkor újra egyeztetek vele. Az aspirin protectet viszont minden doki szerint elhagyhatom, szóval azt befejezem!

Most megyek TSH vérvételre, szóval megint rohanok, és indulok is........remélem ott is minden rendben lesz!

9 megjegyzés:

  1. Jajj, hogy még most is minden milyen bonyolult..

    VálaszTörlés
  2. Szia!Leidenes is vagy vagy csak mthfr???A trombozis hajlamot 3 gén befolyásolja :Leiden, HTHFR, Prothrombin!Mert ettől is függhet a vérhígító!Érdekes hogy mindenki mást mond????Hát soha sincsenek egy véleményen a dokik és sok fejtörést okoznak nekünk!Ami szintén az egészségügyben gáz, hogy aki vérhígítót kap folyamatosan kell felügyelni a versürüsséget, hogy ne legyen gond, de mivel ez költséges nem nézik.Ha néznék akkor a szülésnél nem véreznének jobban a vér hígító miatt!Na frankó nem segítettem neked semmit :-((( Az tuti, hogy a Clexane mind a kettőtöknek életbevágó fontosságú.Fuss még vele egy két kört!Mert ha nem kapod trombózis vagy rosszabb dolog is fenn állhat.Szóval nehéz dolog ez!Jó döntést kívánok :-)

    VálaszTörlés
  3. csak mthfr homozigóta vagyok, nincs más trombózis hajlamom.... tudom hogy kell az ellenőrzés a clexane melett, ezért is mentem hematológushoz, aki viszont most szépen leépített, hogy hozzá ne menjek többet, mert szerinte nem kell a clexane.....na most legyek okos!?

    VálaszTörlés
  4. En aztan nem lettem okos...
    Foleg, hogy most volt egy ellenorzo genvizsgalatom hivatalbol (Marciusban sajat penzbol mentunk el, akkor az derult, hogy hogy 677 homozigota, 1298 heteozigota, szedjek tobb folsavat) es most mindketto mthfr poztiv lett, heteozigota! Hat ez remek. Eddig negy beultetes volt sikertelenul egy friss, harom fagyi. Bazi jo! Eddig verhigitot kellett volna nyomnom?! Te a homora clexanozol? Most mar semmit sem ertek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A heterozigóta a jobb, a homozigóta a rosszabb. Valóban sok folsavat kell szedni, és lehetőleg biológialag aktív fajtát, tehát metafolint, mert az hasznosul jól!!! A clexanet ajánlja némely doki emiatt, de mások meg túlzásnak tartják....szóval emiatt sajnos nem tudok okosat mondani! De esetleg egy próbát megér a következő lombiknál - hátha pont ez hiányzik?!

      Törlés
  5. Szia! Ne haragudj h a blogodhoz írok de talán te többet tudsz nekem mondani mit amit én tudok...azaz semmit. :( Tavaly és idén is volt egy terhesség megszakításom 19 és 20 hetesen mert nyitott gerincű fiucskáim voltak. Kiderült,h MTHFR C677T Heterozigota vagyok és a férjem is Heterozigota. Csak jövő héten megyek Czeizel Dr.-hoz emiatt de ő a telefonba annyit mondott ez kicsit bonyolult lenne elmondani ezért személyesen menjünk el. Hozzá járunk amúgy ill. eddig 1x voltunk nála de eddig senki nem állt úgy mellénk mint ő. Szóval kérdésem annyi h szerinted ez baj lehet vagy csak több folsavat kell szednem. Amúgy már Eurovit folsavat szedek napi 6mg ot javasoltak Pécsen. Várom válaszod. Üdv.: Adri
    Boldog Babavárást...már megérdemlitek ahogy olvastam a blogodat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Czeizel Dokinál jó kezekben lesznek! Sajnálom hogy ezt át kellett élnetek, nem is egyszer, de hoigyj benne, és sikerülni fog! Én mindenképp javasolném hogy aktív folsavat szedj, ez itthon csak a femibionban van, de netről lehet rendelni, metafolin névre hallgat. Ugyanis akinek MTHFR problémája van annak az átalakítással is gondja van. Én Solgar metafolin nevű cuccot szedek, keress rá, szerintem biztosan megtalálod, és rendelj belőle. Ártani nem árthasz vele, és én pl hiszek benne,. hogy ez a jó, mert ez már a mi szervezetünknek is tökéletesen felhasználható formában van!
      Kitartás, és hajrááááááááááá, ha tudok segíteni valamiben kérdezz!
      E.

      Törlés
  6. Szia Eszter!

    Ne haragudj, hogy zavarlak a kérdésemmel,de én is MTHFR homozigóta vagyok. Mi is felkerestük dr. Czeizelt és a folsav terápiát javasolta( 3x1 elevit,2x1 3mg folsav). Rákérdeztem a véralvadásgátlóra,azt válaszólta nem kell.
    Itt jön a kérdésem: szerinted kell? Keressek fel egy hematológust is?
    Femibion vagy elevit?
    Köszönettel:
    Angéla

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok 7vetelesem volt immologia vizsgálat soran kederult hogy clexane előre töltös szurit kell be adnom most kb hatig hétnél tarok..... Nagyon agodom es félek.... Valaki volt mar ilyen hasonló hejzetbe... Vagy esteleg maradt meg nala baba? Kerlek benneteket akinek segit az a szuri az irjon

    VálaszTörlés