Keresés ebben a blogban

2012. május 14., hétfő

Alloimmun kiértékelés: nagyon nagy segítséget kaptam egy kedves sorstárstól - amiért ezer köszönet!


Képzeljétek egy kedves sorsátrsamtól kaptam segítséget az alloimmun eredményeim elemzéséhez: nagyon sok hasznos linket kaptam, illetve egy komplett értékelését is, amiért iszonyatosan hálás vagyok, és ha olvasol, akkor itt is nagyon szeretném megköszönni!
A lényeg, hogy holnap már nem megyek teljesen felkészületlenül Fülöphöz, sőt, még az is lehet hogy érteni fogom mit beszélni, és érdemben tudok kérdéseket is feltenni.
Az értékelés a következő, amit megosztok Veletek, hátha tudok vele segíteni én is másoknak: amerikai oldalakról van az infó, így első lépés átfordítani az eredményeket az ottani mutatókra (ez sosem ment volna a segítség nélkül, szóval örök hálám):
1.  T-limfocita  - CD3-as érték kint - ennek alcsoportjai:
   - T-helper - CD4-es érték
   - T-supressor - CD8-as érték
2.   B-limfocita - CD19-es érték kint
3.   NK sejtek - CD 56-os érték kint
A következő a lényeg, ha jól értem:
 -- a limfociták a 100%: ezt alkotják a Tlimfociták, Blimfociták, és NK limfociták, tehát ha ezen eredményeimet összeadjuk, akkor megkapjuk a 100%-ot (ez esetemben 98%, valószínűleg mérési korrekciók miatt)
 -- az amerikai kutatások szerint a CD56, tehát az NK limfociták aránya, ha magasabb 12%-nál, akkor már eleve indokolt IVIG, vagy egyéb immun kezelés (nálam ez 29%, tehát bőven felette vagyok sajnos)
 -- nézni szokták a Thelper/Tsupressor arányt (erről beszélt ezek szerint Fülöp, amit nem értettem), ez ha magas, akkor szintén indokolt az immun kezelés (nálam ez 36/23=1,56, ez nem tudom minek számít, de remélem holnap kiderül)
 -- ha valakinek hashimotja van, akkor fontos nézni a T limfociták arányát is, mert ha ez magas, 85% feletti, akkor szintén fent áll az immun probléma (na ez nálam csak 60%)
 -- TNF-alpha: ez az a vizsgálat, amit ugyebár egyenlőre nem tudom, hogy meg fogok e tudni csináltatni, de holnapő kiderül, hogy beindult e a szűrése itt pesten: ez mutatja meg a Th1/Th2 egyensúlyt (amerikaiaknál TNFapha/IL10 citokinek), ha ez sok, akkor biztosan van immun gond, és kell a kezelés. Ez egyébként a telített zsírsavak miatt lehetséges, csökkenthető a szint sok telítetlen zsírsav (halolaj, lenmagolaj, ligetszépe) fogyasztással, és a telítettek (vaj, zsír, kolbász) csökkentésével, de persze a hatásos az immun kezelés.

Még egy nagyon érdekes info, amiről egy külön kis anyagot kaptam: azt írják az amerikai kutatások, hogy az IVIGet nem a transzfer után, vagy a transzferkor kell beadatni, hanem előtte minimum 7-14 nappal, mert ekkor tudja kifejteni a hatását.
Valami ilyesmit anno nekem mondott Petrányi professzor is, hogy min. egy héttel előtte adassam be, de akkor ezt nem igazán értettem, plusz nyilván benne van a kockázat hogy mi van ha nem lesz egy sejtem se, vagy nem termékenyül meg, és akkor ilyen sok pénzt a semmire fizettem ki. De mostmár azért van annyi gyakorlatom, hogy tudom, hogy a sejetekkel és a megtermékenyüléssel nem lesz gond, szóval most ehhez igazítom majd magam. A kutatás azt írja, hogy így tudja kifejteni hatását igazán ez az immunglobulin készítmény, mivel ilyenkor még az NK sejtek egy másik fajtájára tud hatni, és ha ezt tudja csökkenteni, akkor akkor lesz jó az eredménye a kezelésnek. Ebben lehet valami, mivel az ősszel én csak a leszíváskor kaptam meg az IVIGet és utána rögtön 3 napra volt a transzfer. Viszont az utóbbi lombiknál, amikor még hatott az IVIG ugyebár, akkor már jó előre bennem volt, tehát lehet hogy emiatt sikerült majdnem, és csak az volt a baj, hogy azért már régen volt az a kezelés. Most annyira úgy érzem magam, hogy tudom mi a teendő, és hogy kell az IVIG, méghozzá 7-14 nappal a beülti előtt! Jó lenne, ha ez a biztos tudat nem bizonytalanodna el...mert persze olvastam  olyan tanulmányt is (amit szintén köszönöm, hogy elküldtetek nekem), ami meg pont azt fejtegeti, hogy egyáltalán nem bizonyított az IVIG jótékony hatása - DE ugyan az én esetemre ez még valóban nem bizonyított számomra sem, de sok más esetre, főleg vetélőkre, viszont tudom hogy használ és segít, és számtalan baba születik meg ennek köszönhetően!

Bocsánat, sokaknak ez biztos teljesen kínai - de aki benne van a témában, annak biztosan nagy segítséget jelent, mint ahogy nekem is azt jelentett, és még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM!

Holnap jelentkezem Fülöp véleményével, és remélem azzal a hírrel, hogy a többi részét is meg lehet csináltatni az alloimmunnak valahol....

1 megjegyzés: