Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 13., csütörtök

14. hét :)))

És megint eltelt egy hét! Ez most bevallom nagyon gyorsan elment, de hát volt is benne egy kis utazás ugyebár, szóval nem csoda.

Annyira cuki amit erre a hétre ír az iphone:
"Kicsinyed új oldaláról ismeri meg a világot: szája egész belső részét ízlelőbimbók borítják, így szépen, lassan megtanulja, milyen ízeket szeret anya. A magzatvíz ugyanis átveszi bizonyos ételek aromáját. Az ízlelőbimbók a magzati élet során fogyatkozni kezdenek, végül csak a nyelven és a szájpadláson maradnak. Érdekes, hogy már ebben a korban különbözik a lányok és a fiúk viselkedése: a lányok gyakrabban nyitják-csukják a szájukat."

Ezek szerint mostmár nem mindegy mit eszek, vagyis, pont amit eszek, azt érzékeli a csöppség is - ez annyira jó! Valahogy ez olyan nagy kötődős érzéseet vált ki bennem! Én eléggé rajta vagyok a csípős ételeken, nagyon szeretem úgy a kajákat - hát nem tudom ezzel most mennyire kell vigyázni. Majd utána olvasok, mert nem akarom, hogy szegény kis picurka szenvedjen, mert a haspók anyukája jól belakott mondjuk egy csípős lecsóból :).

Ami mostanság foglalkoztat az az, hogy mi is az ideális hízás a terhesség alatt. Na nem mintha az alakomat félteném, vag attól rettegnék, hogy majd nem tudok visszafogyni - mert bár biztosan nem lesz könnyű, de ez akaraterő kérdése, és majd ha kell akkor erős leszek. Inkább azért érdekel, hogy mi az egészséges, mi az ami a babának is ideális. Meg leginkább azért, mert 65 kg-t mutatott a mérleg. A lombik után 63,5 voltam amikor megtudtam hogy terhes vagyok. A lombik előtt 61. A hatodik hét körülre lefogytam 62,5-re, erre most 65. Persze ez nem vészes, csak remélem nem is sok. Azt olvastam a végén jönnek fel igazán a kilók akármit is csinál az ember, és nem akarok nagyon elszaladni. Tudom, hülyeség ezen aggódni 2kg plusznál - csak tisztán szeretnék látni - de mondjuk ettől függetlenül annyi biztos, hogy fogyókúrázni akkor sem fogok, sőt...de kicsit jobban mondjuk odafigyelhetnék. Talán azért is érint most annyira ez a téma, mert a férjem óriás fogyóba kezdett. Egy hős komolyan, a Neera szirupot csinálja, és jelenleg 4 napja egy falatot sem evett, csak ezt a löttyöt issza, és ezt tervezi még további 6 napra is. Kíváncsi leszek az eredményre, de nagyon drukkolok neki. Próbálok segíteni neki, és legalább annyit hozzátenni, hogy nem előtte eszek, hogy ezzel ne kínozzam.
Találtam egyébként a terhességi hízásról egy érdekes kis összefoglalót, szerintem ez tanulságos:
Az ideális hízás mértéke 9-12 kg.
Ebből a baba súlya nagyjából 3,4 kg,
a méh súlya 0,9 kg,
a méhlepény 0,7 kg,
a magzatburok és a magzatvíz 0,8 kg,
az anya vérmennyiségének növekedése 1,2 kh,
a folyadékvisszatartásból eredő többlet (vizesedés) 1,4 kg,
zsírlerakódás (erre a szoptatás során lesz szükség) 3 kg,
a mell megnövekedett mirigyállománya 0,45 kg.
Persze ez biztosan egyénenként azért változó, de szerintem az átlagos testalkatommal kb ezek vonatkoznak rám is.

Tegnap találkoztam végre az évfolyamtárs barátnőkkel. Egész nyáron nem taliztunk, legtöbben nem is tudták, hogy babát várok. Jó volt elmesélni nekik - és jó volt látni megint, hogy így örül neki mindenki. Az egyik, szintén évfolyamtárs, de legjobb barátnőm smsét már régóta be akartam másolni, mert annyira megható volt, ezt még akkor írta, amikor kiderült, hogy terhes vagyok: "Asszem annál is boldogabb vagyok, mint mikor kiderült, hogy Sárival terhes vagyok" - annyira önzetlen, és őszinte! Sári amúgy az ő gyönyörű kislánykája, aki hamarosan egy éves lesz. Mindig is terveztük vele, hogy majd milyen jó lenne együtt terhesnek lenni - na ez pont elcsúszott, de talán majd náluk hamarosan jön a második bébi, és akkor még lehetünk együtt terhesek picit, ha belehúznak :). A lányok között amúgy van egy barátnő, aki szintén már évek óta babát szeretne, most épp inszeminációkkal küzd. Ő is már rég tudott a terhességemről, de ennek ellenére tudom, hogy nehéz lehett neki hallgatni hogy így szülés, úgy baba, stb...nekem is minidg olyan nehéz volt - de ő annyira jól viseli, legalábbis ez látszik, olyan lelekes, és anniyra hisz benne, hogy hamarosan sikerül is nekik, hogy szerintem ennek meg is lesz a gyümölcse. Egy másik barátnő meg szintén babás, ő decemberre van kíírva, karácsonyra. Vele most beszéltük, hogy majd mehetnénk együtt terhes tornára, jógára - na persze ezt először le kell egyeztetni Zeke dokival. 

Várom már a hétfőt, az uht szokás szerint! Valahogy azt hiszem kb 1 hétig tart ki az előző uh, és utána már belebújik a kisördög az emberbe, hogy minden okés-e, legszívesebben mennék is megnézetni, de persze azért a 2 hét kibírható, még így is sűrűbben megyek egy átlag kismaminál. Most az uh-n kívül ki akarom kérdezni Zekét a tornáról, és persze leginkább a házaséletről...jó lenne zöld lámpát kapni ezen a téren is :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése