Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 19., szerda

Név választás: ISTVÁN

Nem egyszerű történet ez a névválasztás. Vagyis mi azt gondoltuk nálunk milyen egyszerű lesz, és talán az is, feltéve ha a környezetünk is így akarja. Szóval még eddig nem írtam erről, de kb mióta arról szó volt köztem és a férjem között, hogy majd egyszer közös kisbabánk lesz (ez pedig jópár év), azóta megbeszéltük, hogy ha kislány lesz, akkor Anna lesz a neve, mivel nekem ez a kedvenc lány nevem, gyönyörű, és sokféleképpen becézhető. Ha fiú lesz, akkor pedig a férjem kívánsága szerint Isvánnak fogják hívni. Ez a név a párom családjában már hagyomány, ő is István, apukája is, és nagypapája is az volt - szóval ő mindig is szerette volna ezt továbbvinni, és majd az ő kisfiacskáját is így nevezni. Nekem abszolút nincs ellenemre ez, sőt, igazából szerintem ez egy nagyon szép dolog, és szép név az István (bár a becézéseivel még nem igazán vagyok kibékülve, de majd találunk egy tutit). Szóval, jóval azelőtt, hogy terhes lettem volna készen álltunk a név tervekkel - így ez nem is volt kérdéses. 
Sokan a környezetünkben is tudtak a tervekről, de eddig persze nem igazán foglalkoztatta őket a dolog. Most persze, hogy éles a helyzet, és itt a baba a pocimban, rögtön sokaknak van véleménye, ami nem biztos hogy olyan kedves. A legtöbben azért rögtön elfogadva a dologot, nem is kérdezve, és legfőképpen véleményt nem alkotva, már Istvánkának hívják a kis pucurunkat :), vagy éppen Pistának - na ez persze csak vicc, mert így tutira nem fogjuk szólítani, de a tesóm most ezen humorizál éppen, de csak olyan kis kedvesen. A név legfőbb ellenzői pont a férjem családja, talán leginkább az anyósom. Azt hiszem ez esik a páromnak a legrosszabbul, hiszen, pont hogy az ő családi hagyományaikat szeretné ezzel továbbvinni, és ahelyett hogy elismerést kapna ezért, vagy egy jóleső vállveregetést, inkább ellenkezésbe ütközik. Persze ő nem mondja ám, hogy ez neki milyen érzés, de én tudom, hogy így van.  Azért nem olyan vészes a helyzet, de biztosan jobban esett volna neki, ha mindenki egyöntetűen elfogadja ezt a döntést - mert annyi viszont fix, hogy maximum egy pár pillanatra tudtak elbizonytalanítani minket, amikor elgondolkoztunk más név opciókon - aztán vissza is tértünk, a mindig is vágyott, eredeti tervre: ISTVÁN lesz a kicsi fiacskánk neve.

Ma voltam védőnőnél, nagyon kedves volt. Kipróbáltuk a szívhanghallgatást - és meg is találtuk a kicsikét, bár nem volt könnyű, és pont azon gondolkoztam, hogy ha lenne is egy ilyen szívhanghallgatóm otthon, amit én szeretnék, de a férjem iszonyatosan ellenzi, akkor nem is biztos hogy olyan könnyű dolgom lenne. Egyébként a védőnő is azt tanácsolta hogy ne vegyek ilyet, mindjárt mozogni fog, és az legalább olyan megnyugtató, sőt ráadásul a baba nem is szereti állítólag ezeket a készülékeket. Mondta, hogy ne izguljak, ha pár hétig még nem érzek mozgást, mivel a méhlepény az mellső falon van, ezért kicsit később lehet majd érezni, de kb 3 hét....ezek után mondtam is Istvánkának - hogy én ezt kérem tőle a szülinapomra, hogy érezzem ahogy jól érzi magát, és mozgolódik :).
Megmérte a vérnyomásom, ami tök jó volt, és ami miatt egyébként kicsit izgultam, mert az elmúlt napokban van egy olyan érzésem, hogy annyira ver a szivem, hogy szinte a fülemben érzem a szivverésem. A pulzusom magasabb, de terheseknél ez a normális, így a védőnő szerint nem kell izgulnom, minden rendben van, ne foglalkozzak ezzel.

Ma fejezi be a drágám a 10 napom fogyókúráját - hihetetlen, de 10 napja nem evett semmit, csak ezt a neera szirupot itta. Csodálatosan jól bírta, én ezt elképzelni sem tudtam volna, hogy ez lehetséges, de ő megcsinálta. És fogyott 6kg-t!! Most sem akarja abbahagyni még a dolgokat, de persze mostmár enni fog, mostantól indulni a normális fogyó: a sok saláta, és husi. Ami a legelképesztőbb, hogy mindezt a terhes felesége mellett tudta végig csinálni (és hát tudjuk hogy a terhesek bizony eszegetnek ezt azt:)))

3 megjegyzés:

  1. Szia, Eszter! Nem hiszed el, mióta próbálok nálad üzenetet hagyni, de volt olyan, hogy a szóellenőrző hetedszer is ledobott! Szóval most gratulálok (ha sikerül), kicsit megkésve és már Istvánkához! Jó név lesz ez és végre nem idegen és végre nem valami, ami nagyon más akar lenni, mint a többieké! Amint hallok egy babanevet, rögtön az a kölyök ugrik be, akit tanítottam, bizton állíthatom, az Istikkel jók a tapasztalataim. Meg a Pistákkal is... És a hatévesen Istvánokkal is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, nagyon köszönöm a kedves sorokat! Nem is tudtam, hogy kér komment előtt a rendszer szóellenőrzést, én azt hittem azt kikapcsoltam, mert én is utálom ezeket, olyan boszantó, amikor sokadszorra sem sikerül beírni.... - mindenesetre örülök, hogy írtál, és köszi, hogy nem adtad fel egy könnyen!!!
      De jó amiket írsz az Istikről :)))) - gondolom Te szinte minden névhez rögtön tudnál pár arcot kötni...ez anniyra meghatárzó, de nagyon jó, hogy ehhez a névhez ilyen kellemes dolgok kötnek!
      puszi Neked
      E.

      Törlés
    2. Nagyon jó névválasztás!:) Ha a zuramat, és annak minden felmenőjét nem így hívnák, én is így nevezném majd a fiúnkat (ha lesz). Apukámat is így hívták, ezért klönösen kedves név számomra.

      Törlés