Keresés ebben a blogban

2011. október 10., hétfő

Várjuk a pillanatot, hogy elindulhassunk az úton


Ahogy azt a bemutatkozóban is írtam, hosszú utat tettünk meg idáig is, rengeteg orvosnál jártunk, rengeteg kivizsgáláson vettünk részt, de sajnos ezidáig még senki nem tudott segíteni, és a gólya még nem érkezett meg hozzánk.

Most viszont nagyon nagy várakozásokkal állunk a követekező idők elébe, hiszen belevágunk a lombikba. ez így elsőre ijesztőnek hangzik...és nagyon is az!Tudom sokan végigcsinálták már, és mi is végig fogjuk, de ettől még félek...de talán ez normális is.

Igazából azért is döntöttem úgy hogy elkezdek erről egy blogot írni, mert ezt az egészet mi a férjemmel titokban tartjuk, nem beszélünk róla senkinek, a családunk sem tudja igazán...és így nagyon nehéz. Valahol valamilyen formában én is ki akarom ezt adni magamból, hogy így talán tisztában láthassak, és kicsit meg is nyugodhassak, mert hatalmas feszültség van bennem. Nem tudjuk mit csináljunk, elmondjuk e a családban - de szerintem egyenlőre nem fogjuk. Talán ha sikerül akkor mégis igen, ha nem akkor viszont nem biztos, hogy őket is leterhelném a sikertelenség fájdalmával....meg lehet hogy nekünk is nehezebb lenne annyi de annyi embernek elmondani hogy ez vagy az van, annyi kérdésre válaszolni....talán jobb ez így egyenlőre magunkban, hiszen ez kettőnk dolga, a mi kis családunkról szól.....mindenesetre ha egyszer el szeretnénk mégis mondani, akkor majd csak annyit mondok nekik, hogy olvassák el ezt a blogot, mert ezt én írtam, és ezek a mi érzéseink, és a mi történetünk.

Hogy a helyzetünket gyorsan felvázoljam a következőket kell elmondanom Nektek: sokat vizsgáltak páromat is és engem is, és mindig mindent rendben találtak, és türelemre intettek az orvosok. De én nem akartam hinni nekik, tudtam hogy nem véletlen hogy nem sikerült eddig, és van oka. Aztán ahogy orvosról orvosra járkáltam, és mindent elolvastam a témával kapcsolatban, még angol szakkönyveket is, egyre tisztább lett a kép. Csak röviden összefoglalva leírom Nektek, hogy mik is a problémák:  Először is egy genetikai kivizsgáláson kiderült hogy az MTHFR génem nem okés, és a folsavat egyáltalán nem tudom hasznosítani, ami pedig nem jó...erre megoldásként végül Amerikából rendeltem metafolint, mivel itthon az sajnos nem kapható - gondoltam ez a probléma kilőve, mostmár majd sikerül. De eltelt megint egy év, és semmi....
Tovább kutakodtam, és így jutottam el Fülöp Vilmos professzorhoz, aki egyébként főként habituális vetélőkön segít, de engem is a szárnyai alá vett, és alávetett egy komolyabb és nagyon alapos kivizsgálásnak. Itt kiderült, hogy autoimmun betegségként probléma van a pajzsmirigyemmel, és bár ez még a hormonszintjeimen nem látszik, és ezért eddig a nőgyógyászok ez nem is vették észre, de bizony ez egy probléma és kezelni kell. Mostmár erre is kapok gyógyszert, szóval ez is megoldva.
Kiderült hogy enyhe inzulin rezisztenciám is van, amit sporttal és diéátával, illetve egy kis gyógyszeres rásegítéssel mostmár szintén kezeltünk, de azért ez is itt van, mint gond.
Kicsit magas volt a prolaktinom is, ami szintén éppen hatéréték, de erre is inkább adott gyógyszert a doki, hogy ezzel se legyen gondunk.
Végül pedig, véletlenül sikerül megtudnom, hogy csinálnak már magyarországon is anti-spermium/anti-ovarium tesztet, és bizony sajnos mindenkettőre pozitív eredményt kaptam, ami jelen esetben rosszat jelent. Fülöp doki ennek láttán közölte velünk, hogy ő mindenképpen a lombikot ajánlja méghozzá ICSI módszerrel, és javasolja hogy kapjak IVIG kezelést is a beültetés előtt. De sajnos ezt a TB nem támogatja, mert én még nem vetéltem el, és "csak" meddő vagyok! Igazán kedves....szóval nem lesz olcsó de megcsináljuk!

Tehát ami előttünk áll az a következőképp néz ki: egy támogatott lombik, ami valamikor e héten indul, rögtön ahogy megjön a mensim - itt a gyógyszerek költsége kb. 150.000, - Ft, majd a petesejt leszívás, majd az IVIG kezelés, ami kb. 300.000, - Ft (ez egy infúzió, amihez be kell majd feküdnöm kórházba egy napra), és erre még rájön az, hogy Fülöp doktor úr rábeszélt egy új csodaszerre, aminek Embryogen a neve, és amit szeptember óta lehet itthon kapni, ez még 58.000, -  Ft. Ez tulajdonképpen egy speciális táptalaj, amiben az embrió majd növögethet, és nagyon szép, erős lesz tőle, állítólag a beágyazódást nagyon nagy mértékben segíti - majd a beültetés, majd pedig 2 hét reményteli várakozás, és szigorú pihenés - utána pedig reméljük a várva várt csoda, és pozitív terhességi teszt, majd egy egészséges kisbaba!
Itt tartunk most....várunk, és gyűjtögetünk, hogy ki tudjuk fizetni majd ezt a sok mindent...és reménykedünk, imádkozunk, hogy sikerüljön!!!

Ma egyébként a lombikos dokim, BMC-ből Zeke doktor úr telefonját várom nagyon, hogy visszaszóljon leegyezetette e Kanyó doktornővel az Embryogen használatát. Ez ugyanis annyira új cucc, hogy én leszek az első a BMC-ben, sőt lehet hogy az egész országban, akinál hazsnálják majd...legalábbis reménykedek hogy én lehetek az, de ehhez még kell a BMC beleegyezése is. Nagyon bízom benne, hogy nem lesz gond ezzel, de sosem lehet tudni. De én hiszek Fülöp dokinak, aki hatalmas lángelme szerintem, hogy ez az új gyógyszer egy csodaszer, és nagyon szeretném használni!!!!Egyébként ez a dokik közötti egyeztetés, ez nagyon kiborító, és fárasztó...olyan nehéz mindent összeegyeztetni, hogy egyszerre, jó időben minden készen álljon...

Amint megtudok valamit majd írok!
És előre is köszönöm annak, aki meghallgat, vagyis elovas - és gondol Ránk, drukkol, imádkozik értünk - szükségünk lesz rá!

5 megjegyzés:

  1. Szia!Tegnap találtam rá a blogodra, még nem sikerült végigolvasnom, de már itt az elején sok hasonló bajunk van!Én is megírtam a történetünket egy blogban!Mi kálváriánk 2006-ban kezdődik és még most is tart!
    Nekem most derült ki pajzsmirigy alul működés és inzulin rezisztencia!Most szedek rá gyógyszert!Én is Jártam a Zekénél :-)
    Nálunk is volt olyan lombik amit a család nem tudott és volt amit igen!Egyik sem jó!Néha talán könnyebb, ha nem tudnak semmit, mert nem fárasztanak a kérdéseikkel!
    Remélem nem zavartalak!Az én történetemet itt tudod elolvasni,ha van kedved! :-)
    http://babavonzasa.blogspot.com/

    Ja és még egy kérdés, mire kapod az IVIG kezelést és mi az anti-spermium/anti-ovarium teszt?Ezekről még nem halottam, pedig sok mindennel találkoztam már!
    Üdv, Edi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Edi!

      Én is olvasgatom ám azóta a blogodat...valóban sok a közös pont!
      Látom, hogy most éppen izgulni kell érted! Én nagyon drukkolok, remélem hamarosan jó híreket olvashatok Nálad,
      Eszter

      Törlés
  2. Szia Eszter!
    Edithez hasonlóan én is csak most találtam ráa blogodra, de máris az első bejegyzésben szemembe ugrott valami "anti-spermium/anti-ovarium teszt". Ezt hol lehet Magyarosrszágon csináltatni? Mi majdnem 2 éve próbálkozunk, és lassan a lista végére érek, hogy min múlhat még a dolog, nagyon keresem az okokat.. Segítségedet előre is köszönöm!
    Olvaslak tovább szorgalmasan, és még biztosan lesz kérdésem!! :)
    Audrey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello!
      Edi azért már régebbi olvasóm, de nagyon örülök, hogy Te is becsatlakoztál! Remélem tudok segíteni. Kérdezz nyugodtan. Az antisperma, ovarium vizsgálatot a g1ben csinaltattam, nem tudom máshol is van e , ritka dolog, de sztem megéri megnézetni, Ti lombikoztok, vagy még nem?
      Majd irj, ha van kérdésed,

      Eszter

      Törlés
  3. Szia Eszter!
    Köszim a választ :) megyek is,pénteken megnézetem az anti-kat.. mi még magunk próbálkozunk.. annyi béna orvossal találkoztam már, hogy úgy döntöttem, hogy gyorsabb, ha magam végigzongorázoma lehetőségeket, és próbálom leszűkíteni, hogy mi a baj, ha van.. szóval most ülök, és tanulok tőletek :)

    VálaszTörlés