Keresés ebben a blogban

2013. március 30., szombat

Veszekedés

Sajnálom, hogy ilyen címet kell adnom egy bejegyzéshez. Igazából azt hittem, hogy most, hogy ebben a csoda nagy boldogságban vagyunk nem fogunk veszekedni sosem! Tegnap sajnos mégis bebizonyítottuk, hogy mi sem vagyunk kivétel, nálunk is van vita ebben az időszakban, ami sokak szerint a párkapcsolatok próbája. Én mindig azt mondtam, hogy nem, nem ez a próba, maximum annak, akinek nem kell keresztül mennie lombikok és egyéb kezelések során, és rengeteg közös nehéz pillanaton a kudarcok után - szóval nekünk már meg volt a próba, és úgy érzem csak megerősített minket, szóval jöhet bármi.  Ezt a tegnap este ellenére azért továbbra is így látom, mert ez a veszekedés így kicsit kipihentebben már nem is tűnik olyan vészesnek, mint tegnap este hulla fáradtan, amikor teljesen kilátástalan volt minden, és csak sírtam Istikével párhuzamosan - mert a babák azt hiszem tényleg megérzik a feszültséget és vitákat a szülők között, mert eddig ilyen nyugtalan és sírós szegényem még sosem volt. (megjegyzem ezzel úgy ki is fárasztotta magát, hogy 5 órá aludt egyben az éjjel)
Szóval a vita igazából a szokásos volt azt kell mondjam, tehát nem az új helyzet adta: péntek esti elmenés, berugás, sörözés.... Tudom, kell a kikapcsolódás az apukáknak, és ez rendben is van így, nem akarok én boszorka lenni, hogy ne engedjem el a férjem - csak valahogy úgy éreztem kicsit sok a program. Tegnap este elmenés, ma "tenisz" címszóval egy délután 1-7ig tartó sport, fröccsözés, kajálás a fiúkkal, és holnap délután meg húsvéti buli a barátokkal, ahova igaz én is megyek egy pár órára, de a férjem nyilván zárásig marad. Na emiatt mondtam azt, hogy azért jó lenne kicsit ha velünk is töltene időt, és hogy ez nekem kicsit most így sok, amikor még ilyen pici a babánk, és emiatt én nyilván sehova nem tudok menni. Végül itthon is maradt tegnap este a férjem, csak hát ahelyett hogy kihasználtuk volna az időt, és boldogan eltöltöttük volna, ezen rágtuk magunkat és vitatkoztunk. Régebben minden programra közösen mentünk, és szuperül éreztük magunkat - emiatt nem is voltak konfliktusok. De ez most azért más helyzet, már nem tudunk olyan rugalmasak lenni, és oké, hogy nyilván én itthon maradok - de azért a férjemnek is meg kéne változtatni a mindenhol ott akarok lenni hozzáállását.... Nem tudom, hogy végül dűlőre jutottunk e az ügyben, azt hiszem ennek talán sosem lesz jó megoldása, bár biztos mindkettőnek engednie kéne kicsit....azért persze egymás karjaiban aludtunk el, amíg hagyott minket a kis lurkó, és persze szent a béke, és szeretjük egymást nagyon-nagyon, de engem ez most a szokásosnál jobban megviselt, mert tényleg olyan kilátástalannak éreztem az egészet.

Na ennyit erről, nem akarok még mindig ezen rágódni - majd belerázódunk a dolgokba ilyen szempontból is. Annyi biztos, hogy soha többet nem akarok veszekedni, különösen nem Istike előtt! Biztos én is érzékenyebb vagyok most, és szégyenlem is magam, hogy egy ilyen helyzetben, amikor végre teljes a boldogságunk, és a karjaimban tarthatom azt a kis emberkét, akiért éveken át zokogtam és szomorúsággal voltam tele, mégis tudok sírni nem örömömben, hanem valami hülyeség miatt....ugyanis ha az elmúlt évekre gondolok, akkor minden egy apró baromság, ahhoz képest amit akkor sokszor éreztem.

Hogy valami jót is írjak: Rupi annyira cuki mostanában. Azt hiszem kezdni megszokni, hogy velünk él egy 3 óránként síró kis csomag. Tegnap előtt, vagy nem is tudom mikor, amikor kicsit nyűgösebb napja volt Istinek, arra lettem figyelmes, hogy Rupi (aki egyébként minden szopinál ott ül a lábam mellett) amikor sírt Isti berohant a szobájába, és letelepedett a szoptatós helyem mellé, várva, hogy mikor jövök, hiszen a sírás után az szokott következni. Olyan tündérbogár!!!!!

10 megjegyzés:

  1. Tudod, volt anno egy bejegyzésed:
    http://alombaba.blogspot.hu/2013/03/csodalatos-apuka-ferjem.html

    nem akartam akkor írni, de látom, már bebizonyosodott, hogy a te férjed is tipikus pasi... aki sokat eljár otthonról, bármennyire is várva várt gyereke született...
    és azt sem akartam megírni, hogy ez nem mindig lesz így, hogy ennyire kinyilvánítja h szeret titeket, mert szeretni fog, de ez az elkényeztetés stb..., ez csak az elején van. Több ismerősömtől hallottam hogy ők is ezt vették észre párjaikon. Később a férfiak belefásulnak a nyűgbe-sírásba, nem lehet csakúgy kikapcsolódni, vagy talán abba, hogy nem a feleségükkel járnak el otthonról kikapcsolódni, és ez rossz nekik.
    Szóval szokj hozzá, hogy ez így lesz, mindig is. Bármennyi és bármilyen várva várt gyerek születik.
    Fel a fejjel!

    VálaszTörlés
  2. Igen, sajnos osztom az előttem szóló véleményét, saját tapasztalatom és barátoké, ismerősöké is ezt mutatja és nagyon-nagyon ritka, hogy nem így van. De én szurkolok nektek a tökéletes boldogságért!
    Mi 13 évet csináltunk együtt,kettesben, szintén kínkeservesen végig, és végre itt a gyerekünk, aki most 3 éves és válunk. Az utóbbi évben azt vettem észre, alig van itthon és végül ki is derült, van valakije. Mégsem én mondtam ki, hogy vége...a sok küzdelem után elfogyott a kitartás, beteljesült a baba iránti vágy, mint közös hajtóerő, és szépen elmentünk egymás mellett.Ez lett a vége. Őszintén kívánom, hogy ne így legyen veletek, és hiszem is, hogy nem így lesz, annyit írok azonban, bármi is történik, ne feledd, hogy neked mindig ott lesz Istike! :-)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem meg nem kell többet belelátni annál, mint ami: pici még a kisfiatok, és akármennyire is készültetek mindketten a szülői szerepre, erre nem lehet felkészülni. Én biztos vagyok benne, hogy idővel a férjed is belátja, hogy mit hogyan kéne - ezt mi is eljátszottuk az elején.
    Cáfolnám azt, hogy a férfiak belefásulnak a dolgokba, az én párom minden nap rohan haza hozzánk, hogy megfürdesse a kislányát, és mindig valamilyen apró meglepivel is készül nekünk...:) Mi több, reggel ő ébred a gyerekhez, eteti, pelenkázza, öltözteti, ha kell, ha rosszul vagyok, lefoglalja, játszik vele, elmennek sétálni... Igaz, hogy sok mellébeszélés, vita stb. árán jutottunk el idáig, de eljutottunk, és csak ez számít.
    Beleszoktunk a szerepünkbe.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiváncsi vagyok hogy X év múlva is, vagy X-edik gyerek születésénél is így fog hazarohanni fürdetni, pelenkázni, etetni... és nem a haverokkal elmenni kikapcsolódni?!?!


      Nekem 3 nagyon pici gyerkőcöm van (amúgy az első hozzászóló vagyok), és az én férjem is imádja őket, jön haza, segít, főz mos, takarít, gyerekeket ellát, elmehetek itthonról műkörmöshöz, fodrászhoz, barátnőimhez. DE!!! Ő is elmegy itthonról, nem rohan mindig haza, beül egy "sörre" (nem iszik, üdítőzik) a barátokkal, stb., mert KELL NEKI IS A KIKAPCSOLÓDÁS!!!!!!!!!!

      Ez az élet "rendje", a férfiak egy idő után nem fognak minden egyes szabad percükben a gyerekük mellett lenni otthon. Ők valahogy másképp működnek, bármennyire is várva várt gyerek születik a családba!!!

      Törlés
    2. Nem erről beszélek, nyilván mindenkinek ki kell eresztenie a gőzt, enélkül bele is hülyülnénk a mindennapokba. A mértéken és az időzítésen van a hangsúly. Ő pl. maga mondta, hogy addig nem megy bulizni, amíg a gyerek nem alussza át az éjszakákat... gondolom ez alkat kérdése is.
      De minden csak nyílt és egyenes kommunikáció kérdése szerintem. Meg kell beszélni, kinek mikor mire van szüksége, és tiszteletben tartani a másik igényeit a sajátunk mellett.

      Csupán azért "szólaltam fel", mert elég erős általánosítás az, hogy minden férfi ugyanolyan, ugyanúgy jár el, és szokjunk ehhez hozzá.

      Törlés
    3. Sehol nem írtam hoygy MINDEN FÉRFI UGYANOLYAN, UGYANÚGY JÁR EL...

      Hanem azt hogy a legtöbbje ilyen. Ők másképp működnek. És jól írják utánunk: "s úgy tapasztaltam, az Apuka is egyre jobban belejön a dolgokba, és itt nem feltétlenül pl. a pelenkázásra gondolok, hanem a családi életbe (=vadiúj életforma) való beleszokást." - EZ A LÉNYEG! Ők nehezen állnak át az új életformára.

      Törlés
    4. Nem szeretnék parttalan vitába belemenni, de te írtad Eszternek: "a te férjed is tipikus pasi...".
      Nem tudhatod, milyen a kettejük kapcsolata, nem tudhatod, hogy élik meg a kisfiuk születését. Ez mindenkinél máshogy csapódik le. Ezért felesleges tipizálni a férfiakat, és általános dolgokat rájuk húzni.
      Eleve azt nem értem, miért kellett az én nézőpontomba belekötni, hogy mi lesz X év múlva. Én sem tettem ugyanezt a te hozzászólásodnál. Mi így élünk, így vagyunk boldogok (mindketten). És remélem 5-10-20 év múlva is így lesz. De ha nem, akkor legalább volt pár nehéz, de nagyon boldog év az életemben. Én a mának élek, és nem azon kesergek, mi lesz, ha majd a párom már nem fog hazarohanni hozzánk. Most ez van, és ki is élvezem minden pillanatát.:)

      Részemről ennyit szerettem volna elmondani a témáról, és amúgy sem tartom túl udvariasnak, hogy egy családi blog hasábjain ilyen parttalan vitát folytatunk.

      Törlés
    5. Akkor a kedves blogoló ne engedje a kommentelést.

      Ennyi...

      Törlés
  4. Fel a fejjel!
    A kisfiam 3 hónapos, és ez a bejegyzésed kicsit olyan, mintha én írtam volna.
    Ez egy akármennyire is gyönyörű és hihetetlen időszak, (sajnos) becsusszanhatnak veszekedések. A nagyon szerető és empatikus férjek sem tudják 100%-osan beleképzelni magukat az anyák helyzetébe.
    Én is azt hittem, hogy ha itt lesz a Fiacskánk, sose fogunk összezörrenni, stb., mert mi leszünk a világ legboldogabb emberei, de ez ennél egy kicsit összetettebb dolog, ahogy most már te is tapasztalod. Szerintem ez egy olyan dolog, amit előre nem lehet elképzelni.
    Amúgy napról napra egyre könnyebb lesz, és úgy tapasztaltam, az Apuka is egyre jobban belejön a dolgokba, és itt nem feltétlenül pl. a pelenkázásra gondolok, hanem a családi életbe (=vadiúj életforma) való beleszokást.
    Hajrá! Sok türelmet kívánok, és sok boldogságot is!

    VálaszTörlés
  5. Nahát, érdekes hozzászólások.

    Valahogy az aranyközépút véleményen vagyok. Nem tudhatjuk ki mint éli át az új helyzetet, de azt se feledjük el, a pasiknak nehezebb átállni a dolgokra.

    Kívánom hogy több ilyen veszekedés ne legyen,csak jó dolgok :)

    VálaszTörlés